Ticaret Bakanlığı 2025 yılı e-ihracat hedefini 8 milyar dolar olarak belirledi

Ticaret Bakanlığı 2025 Yılı İçin E-İhracat Hedefini 8 Milyar Dolar Olarak Belirledi

Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın ekonomiye katkısını artırmak amacıyla bu yıl için e-ihracat hacmini 8 milyar dolar olarak belirledi. Bakanlık, ihracatçıların e-ticaret aracılığıyla yurt dışı müşterilerine doğrudan ulaşabilmesi için “E-İhracat Destekleri Hakkında Karar”ı uygulamaya aldı.

2022’de Türkiye’nin e-ihracatının genel ihracat içindeki payı yüzde 0.90 iken, bu oranın 2023’te yüzde 2.12’ye, 2024’te ise yüzde 2.6’ya çıktığı belirtildi. Bakanlık, e-ihracatın ekonomiye sağladığı katkıyı artırmak için çalışmalarını sürdürerek 2025 yılında e-ihracat hacmini 8 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyor.

E-İhracat İçin 320 Milyon Liralık Destek Sağlandı

Bakanlık, e-ihracat alanında ihracatçıların payını artırmak için destek paketleriyle çalışmalarını sürdürüyor. Bugüne kadar 207 şirket, 2 pazar yeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna toplamda 320 milyon liralık destek sağlandı.

Destek politikası çerçevesinde sektör paydaşlarıyla iş birliği içinde çalışılarak süreçler kolaylaştırılıyor. İslam İşbirliği Teşkilatı üyeleri arasında yer alan Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Nijerya ve Suudi Arabistan gibi ülkeler hedef pazarlar arasına alınarak yüzde 20 ek destek imkanı sağlandı. Ayrıca Çin’e yönelik pazar yeri komisyonu desteği ve ABD ile Kanada’daki otomotiv ve kişiselleştirilmiş ürünler sektörlerinde faaliyet gösteren firmalar için destekler sağlandı.

Bakanlık, e-ihracat yol haritalarını oluşturmak için E-Kolay İhracat Platformu’nu kurdu. Aynı zamanda Çin, Rusya, Latin Amerika’da faaliyet gösteren pazar yerleri ve sosyal medya platformlarına yönelik kılavuzlar yayımladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir